24 kwietnia 2024

Czym jest digital marketing? – poznaj podstawy SEO i SEM 

Cele, jakie stawiają sobie współczesne przedsiębiorstwa, które rozwijają działalność w sieci dotyczą, m.in. zwiększenia sprzedaży, zbudowania bazy stałych klientów, wzmocnienia pozycji rynkowej czy wykształcenie wizerunku eksperta w konkretnej branży. To również część odpowiedzi na pytanie – czym jest digital marketing. Postaramy się, w jak najprostszy sposób objaśnić działanie, tych tajemniczo brzmiących terminów (SEO, SEM) oraz rozwinąć anglojęzycznie brzmiący termin digital marketing. 

Digital marketing – droga na skróty 

Czym jest digital marketing – ta myśl może przyświecać każdemu, kto nie jest obeznany w marketingowej terminologii oraz rozpoczyna swoją przygodę z budowaniem biznesu w świeci. Najprościej rzecz ujmująć: to wszelkie czynności realizowane za pomocą wszystkich mediów cyfrowych. Do obecnie najpopularniejszych kanałów w sieci, może zaliczyć: 

  • Optymalizację pod kątem wyszukiwania (SEO); 
  • Google AdWords;
  • media społecznościowe; 
  • e-mail marketing; 
  • wszelkie aplikacje mobilne. 

Cele digital marketingu zbliżone są do tych, które zawarte są w klasycznym marketingu. Różnicą jest jedynie kanał, za pośrednictwem którego realizowane są określone zamiary – w tym przypadku jest to przede wszystkim Internet. 

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization to szereg czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Są to techniki pochodzące z różnych dziedzin, od informatyki, przez psychologię, po marketing i promocję.

 

Z jednej strony optymalizujemy stronę pod kątem technicznym, skupiając się na jej poprawnym funkcjonowaniu, z drugiej zaś budujemy fundamenty jej wizerunku we wszystkich pozostałych miejscach w sieci. Aby całość strategii okazała się efektywna, należy wykonać audyt, analizę konkurencji oraz poznać intencje wyszukiwania odbiorców.

Wsparcie w postaci strategii SEM

Search Engine Marketing z kolei jest pojęciem znacznie szerszym, które zawiera w sobie czynności SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na promocji za pośrednictwem płatnych wyników wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o reklamy PPC (Pay Per Click). 

W pozycjonowaniu postaw na lokalność

Skupiając się na swoim mieście, sięgasz do technik lokalnego SEO. Wyżej opisane strategie są dla Ciebie odpowiednie, o ile w pierwszej kolejności ustalisz, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Jako mieszkaniec z pewnością najlepiej znasz potrzeby swojego miasta. Pamiętaj, że:

 

  • niemal połowa wyszukiwań z całego internetu skupia się na zapytaniach lokalnych,
  • 1 na 3 potencjalnych klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową,
  • niemal 80% wyszukiwań jest konwertowanych i prowadzi do zakupów offline.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego potrzebujesz SEO?

  1. Poprawia widoczność firmy/sklepu/marki/przedsiębiorstwa.
  2. Pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców.
  3. Utrzymuje ruch na stronie.
  4. W przypadku witryn e-commerce umożliwia zwiększenie zysków.
  5. Tworzy fundamenty autorytetu i zaufania jako nowy rodzaj marketingu szeptanego. 
  6. Pozwala wyprzedzić działania konkurencji. 
  7. Stwarza możliwości rozwoju od poziomu lokalnego do międzynarodowego.
  8. Daje dużą stopę zwrotu inwestycji (ROI).
  9. Pozwala na zaoszczędzenie czasu w długoterminowej perspektywie.
  10. Dzięki niskim kosztom działań jest szansą dla małych i średnich biznesów.

Digital marketing: Cyfrowe rozwiązania 

Działania z obszaru SEO to fundamentalne wsparcie w zwiększaniu ekspozycji witryny w sieci. Dzięki zrozumieniu, czym jest digital marketing, zyskujesz szansę pojawienia się na pierwszych miejscach rankingu wyszukiwania. Sięgnij po cyfrowe rozwiązania, udoskonalaj swój internetowy biznes!