Cele, jakie stawiają sobie współczesne przedsiębiorstwa, które rozwijają działalność w sieci dotyczą, m.in. zwiększenia sprzedaży, zbudowania bazy stałych klientów, wzmocnienia pozycji rynkowej czy wykształcenie wizerunku eksperta w konkretnej branży. To również część odpowiedzi na pytanie – czym jest digital marketing. Postaramy się, w jak najprostszy sposób objaśnić działanie, tych tajemniczo brzmiących terminów (SEO, SEM) oraz rozwinąć anglojęzycznie brzmiący termin digital marketing.
Spis treści
Digital marketing – droga na skróty
Czym jest digital marketing – ta myśl może przyświecać każdemu, kto nie jest obeznany w marketingowej terminologii oraz rozpoczyna swoją przygodę z budowaniem biznesu w świeci. Najprościej rzecz ujmująć: to wszelkie czynności realizowane za pomocą wszystkich mediów cyfrowych. Do obecnie najpopularniejszych kanałów w sieci, może zaliczyć:
- Optymalizację pod kątem wyszukiwania (SEO);
- Google AdWords;
- media społecznościowe;
- e-mail marketing;
- wszelkie aplikacje mobilne.
Cele digital marketingu zbliżone są do tych, które zawarte są w klasycznym marketingu. Różnicą jest jedynie kanał, za pośrednictwem którego realizowane są określone zamiary – w tym przypadku jest to przede wszystkim Internet.
Czym jest SEO?
Search Engine Optimization to szereg czynności mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania i uzyskanie wysokiej pozycji rankingowej. Są to techniki pochodzące z różnych dziedzin, od informatyki, przez psychologię, po marketing i promocję.
Z jednej strony optymalizujemy stronę pod kątem technicznym, skupiając się na jej poprawnym funkcjonowaniu, z drugiej zaś budujemy fundamenty jej wizerunku we wszystkich pozostałych miejscach w sieci. Aby całość strategii okazała się efektywna, należy wykonać audyt, analizę konkurencji oraz poznać intencje wyszukiwania odbiorców.
Wsparcie w postaci strategii SEM
Search Engine Marketing z kolei jest pojęciem znacznie szerszym, które zawiera w sobie czynności SEO. Skupia się jednak przede wszystkim na promocji za pośrednictwem płatnych wyników wyszukiwania. Chodzi przede wszystkim o reklamy PPC (Pay Per Click).
W pozycjonowaniu postaw na lokalność
Skupiając się na swoim mieście, sięgasz do technik lokalnego SEO. Wyżej opisane strategie są dla Ciebie odpowiednie, o ile w pierwszej kolejności ustalisz, kto będzie Twoim modelowym odbiorcą. Jako mieszkaniec z pewnością najlepiej znasz potrzeby swojego miasta. Pamiętaj, że:
- niemal połowa wyszukiwań z całego internetu skupia się na zapytaniach lokalnych,
- 1 na 3 potencjalnych klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową,
- niemal 80% wyszukiwań jest konwertowanych i prowadzi do zakupów offline.
Pozycjonowanie lokalne – dlaczego potrzebujesz SEO?
- Poprawia widoczność firmy/sklepu/marki/przedsiębiorstwa.
- Pozwala na dotarcie do większego grona odbiorców.
- Utrzymuje ruch na stronie.
- W przypadku witryn e-commerce umożliwia zwiększenie zysków.
- Tworzy fundamenty autorytetu i zaufania jako nowy rodzaj marketingu szeptanego.
- Pozwala wyprzedzić działania konkurencji.
- Stwarza możliwości rozwoju od poziomu lokalnego do międzynarodowego.
- Daje dużą stopę zwrotu inwestycji (ROI).
- Pozwala na zaoszczędzenie czasu w długoterminowej perspektywie.
- Dzięki niskim kosztom działań jest szansą dla małych i średnich biznesów.
Digital marketing: Cyfrowe rozwiązania
Działania z obszaru SEO to fundamentalne wsparcie w zwiększaniu ekspozycji witryny w sieci. Dzięki zrozumieniu, czym jest digital marketing, zyskujesz szansę pojawienia się na pierwszych miejscach rankingu wyszukiwania. Sięgnij po cyfrowe rozwiązania, udoskonalaj swój internetowy biznes!
More Stories
Jakie korzyści przynoszą wibroizolatory gumowe w przemyśle? Analiza efektywności i zastosowań
Skanowanie 3D a rolnictwo precyzyjne
Korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniach z rekuperacji